ZAGREBAČKI RAZGOVORI

ZAGREBAČKI RAZGOVORI

4/26/17

SANDY MARTON ZAGREPČANIN KOJI SE PROSLAVIO EUROPSKIM HITOM - People From Ibiza [1984]

Studeni 1984.  

Moram ti pošteno priznati da sam iznenađen! Eto, sada jurim Europom da bih udovoljio svim zahtjevima da promoviram tu svoju ploču. Svi bi željeli da nastupim u njihovim TV-emisijama... Kao što vjerojatno i sam znaš, u Europi i nema top-liste na kojoj nisam barem među prvih deset.

Sandy Marton u Studiju

Kad se na europskim top-listama pojavila pjesma "People From Ibiza" nepoznatog Sandyja Martona, u specijaliziranim glazbenim časopisima zaredale su reportaže o tom pjevaču. Svi ga trpaju među Talijane, a Sandy je rođeni Zagrepčanin! Kako je Sandy, pravim imenom Aleksandar, od nesuđenog modnog kreatora postao europski poznati kantautor? 

Aleksandar Marton: Počeo u grupi Parlament 

 Oni koji prate zbivanja na europskoj glazbenoj sceni uočili su da se u posljednje doba na gotovo svim top-listama pojavilo novo ime: Sandy Marton. Gotovo preko noći zauzeo je gotovo sve čelne pozicije, bacivši tako u drugi plan i neke nedodirljive veličine. Njegov hit "People From Ibiza" ujedno je i oda tom mondenom otoku, ljetovalištu europskih snobova. 

A Sandy Marton, ta novopečena glazbena vedeta, često dolazi u Zagreb... Zato što je rođeni Zagrepčanin, a i majka mu još živi ovdje! 

Zahvaljujući njoj, dobili smo Sandyjev broj telefona u Milanu. Nazvali smo ga i, iako smo bili pripremljeni da razgovaramo na talijanskome, s druge strane javio se simpatičan glas i progovorio tipičnim zagrebačkim slengom, odbacivši sve sumnje da je možda zaboravio govoriti naški. 

Nakon uvodnih riječi, predložio je da zaboravimo sve formalnosti i kurtoaziju. Lijepo smo se napričali prešavši, na njegovo inzistiranje, odmah na ti. 

- Svakako, upitali smo ga najprije kako je otišao u Italiju.  

- Vidiš, prije četiri godine, kad sam odslužio vojsku, postavila mi se dilema: a što sada? Završio sam srednju školu i želio sam se nečim baviti. Otišao sam u Milano, gdje sam namjeravao studirati za modnog kreatora. 

- Jesi li možda već u Zagrebu pokušavao s glazbom? 

- Da, svirao sam neko vrijeme s dečkima iz grupe Parlament, ali tada se nismo tako zvali... 

- Misliš na Dubravka Voriha i društvo? 

- Da, oni i još neki dečki. Tek poslije oni su se probili. 

- Kako si počeo u Milanu? 

- Kao što sam već rekao, htio sam postati modni kreator. No, s vremenom sam se "skompao" s dečkima iz diskoteka. Tako sam jednog dana upoznao i Claudija Checcetta. On je jedan od najpoznatijih ovdašnjih producenata i TV-vodltelja.  

Počeo sam i raditi na njegovoj inače vrlo popularnoj radio-stanici DEE Jay. U to doba on još nije imao pojma da ja sviram i pjevam. Kužiš? 

- Ozbiljno? Koje instrumente sviraš? 

- Klavijature. Ali da nastavim... Jednog mi je dana donio neku demo-snimku, onako, da je čujem. Tada sam mu otkrio da sam i ja glazbenik i da bih mogao pokušati da do kraja uobličim taj demo. 

- Kakva je bila reakcija? 

- Iznenadio se! Još više kad je saznao da sam išao deset godina u Muzičku školu Vatroslav Lisinski u Zagrebu. I tako, u zafrkanciji, počeli smo se igrati s tom demo-snimkom, nadosnimavao sam na matricu svoje ideje, i tako je lani nastala moja prva singlica "O. K. Run". 

Bila je to prva potpuno kompjuterizirana ploča koja je ikad snimljena u Italiji. Postigli smo priličan uspjeh u diskotekama, ali službenih se top-lista ipak nismo dočepali. 

Kako, zapravo, i nisam imao većih pjevačkih ambicija, bacio sam se više na projekt Dee Jay Television. To je glazbeni program koji ide svaki dan pola sata, a subotom čak tri sata. Eto, radio sam i kao Dee Jay. 


Otok kao inspiracija 

 - Kad je nastao ovaj hit "People From Ibiza", pjesma po kojoj si postao poznat ne samo u Italiji nego i širom Europe? 

- Aha, kužim... Nakon stanke od šest mjeseci, dok sam se bavio televizijom, mislio sam da je vrijeme da pokušam ponovo nešto snimiti. Skladao sam glazbu, a ujedno sam i koautor teksta tog hita. 

- Vjerojatno si bio na Ibizi, kad ti je taj otok bio inspiracija? 

- Kaj veliš? Aha, tooo... Da, vidiš, četiri godine, koliko sam ovdje boravio, često sam na Ibizi. Ibiza je postala pravi "bum", ove se godine strašno "fura" u Europi. Iskoristio sam sve to, misleći i na komercijalni učinak kad će se Ibiza pojaviti u naslovu pjesme. 

- Jesi li bio iznenađen velikim uspjehom te pjesme, i to još u jednoj za tebe ipak stranoj zemlji? 

- Moram ti pošteno priznati da jesam! Eto, sada jurim Europom da bih udovoljio svim zahtjevima da promoviram tu svoju ploču. Svi bi željeli da nastupim u njihovim TV-emisijama... Kao što vjerojatno i sam znaš, u Europi i nema top-liste na kojoj nisam barem među prvih deset. 

- Ipak, nema te na top-listi u Velikoj Britaniji... 

- Ha, ha, ovo ti je odličan štos... No, ploča "People From Ibiza" objavljena je u Britaniji tek prije sedam dana, pa, eto, ima vremena... 

- Zapadnonjemački glazbeni časopis Bravo objavio je nedavno tvoju adresu. Javljaju li ti se sada pop-fanovi iz naše zemlje? 

- O da! Iz svih krajeva. Evo, neki dan zvali su me iz Crne Gore i Makedonije. Nemaš pojma kako me to veseli. 

Uskoro prvi LP 

- Kako si od Aleksandra, što ti je pravo ime, postao Sandy? 

- To uopće nije bio problem. Znaš, meni su još kao malom klincu kod kuće tepali Sandi. Što je svakako kraće nego Aleksandar. Ovdje sam samo onaj i promijenio u ipsilon i tako je nastao Sandy Marton. 

- Čujem da si sada na velikoj talijanskoj turneji... 

- Da, jurcam Italijom sve do 25. studenoga, a onda krećem na kraću turneju po SR Njemačkoj. 

- Radiš li sa živim orkestrom ili koristiš matricu za playback? 

- Kaj? Sada pjevam na playback, ali na idućoj turneji svirat ću s bendom. 

- Nisi li možda malo "prekratak" s programom s obzirom da imaš samo dvije snimljene singlice? 

- Zasad jesam, ali već na njemačkoj turneji pjevat ću i skladbe sa svog prvog LP-ja! 

Sandy Marton: Dance music s puno elektronike 

- Znači, najavljuješ i skori izlazak svoje velike ploče? 

- Planiram da taj album izađe u ožujku slijedeće godine. Snimamo ga u Bologni, a miksanje ćemo obaviti na Ibizi, u jednom fantastičnom 48-kanalnom studiju. Mislim da će to biti jako lijepa ploča. 

- Ostaješ li vjeran stilu tehno-popa? 

- Ja to zovem italo dance music s puno elektronike... Ali, točno si primijetio to je zapravo tehno-pop. 

- Jesi li možda dobio poziv da nastupiš i u Zagrebu? 

- Neee... Bio sam samo u kontaktu s nekim našim diskografskim kućama da eventualno objave ovaj moj hit, ali sve je zapelo. Nadam se da ću s longplejkom biti bolje sreće. Zaista bih želio da se moje ploče objave i kod nas. 

- Pratiš li možda zbivanja u našem domaćem rocku? 

- U posljednje doba malo. Imam sve manje vremena. 

- Razmišljaš li i o skorom povratku u Zagreb? Veže li te nešto za Zagreb? 

- Pa... sad o nekom definitivnom povratku nema ni govora. Uopće ne razmišljam o tome. No ja sam ipak vrlo često u Zagrebu. Dođem nekoliko puta na godinu da obiđem mamu, prijatelje... 

- Nije li se sada, kad si postao zvijezda "europskog kalibra" njihov odnos prema tebi možda promijenio? 

- Ma, kaj god... Pa nisam ti ja nikakva zvijezda...

Nema komentara:

Objavi komentar