ZAGREBAČKI RAZGOVORI

ZAGREBAČKI RAZGOVORI

4/26/17

ĐURĐICA BARLOVIĆ, PRVI SOLO LP: Da li žali za Fosilima i kako joj se dopada Sanja [1984]

Lipanj 1984. 

Bili smo sedam godina zajedno. Pokazalo se da nam je ta godina bila kritična, kao u braku. Nema se tu puno što ispričati. Jednostavno, u nekim stvarima se nismo mogli složiti pa smo odlučili da svatko ode na svoju stranu.

Đurđica na početku pjevačke karijere 

Kada je Đurđica Milićević-Barlović napustila "Nove fosile", u to vrijeme sigurno najpopularniju pop-grupu u našoj zemlji, svi smo se pitali da li će "Fosili" preživjeti bez svoje simpatične članice i da li će, pak, popularna pjevačica zadržati publiku. 

Sada je već jasno da je grupa, ne samo da je preživjela krizu, nego je iz nje izašla pomlađena i uz pomoć ljupke Sanje Doležal osvojila novu publiku. 

O Đurđici se do sada nije ništa znalo. 

Da li se povukla ili će nastaviti solističku karijeru? 

Ovih dana dilema je riješena: izlazi LP ploča Đurđice Milićević-Barlović. Vjerojatno je da će Đurđica ponovo pridobiti svoju publiku. 

• Ipak, zašto je sve to bilo potrebno? 

- Bili smo sedam godina zajedno. Pokazalo se da nam je ta godina bila kritična, kao u braku. Nema se tu puno što ispričati. Jednostavno, u nekim stvarima se nismo mogli složiti pa smo odlučili da svatko ode na svoju stranu. 

• Da li je to neslaganje bilo u vezi sa vrstom muzike koju ste pjevali? 

- Ne. Što se tiče muzike sve je štimalo. Nismo se složili oko pitanja poslovne politike. Muzika je imala uspjeha. Zato mi nije bilo lako otići u nepoznato. 

• "Fosili" su vam očigledno našli dostojnu zamjenu. Da li se i vama dopada Sanja? 

- Dopada mi se. Zgodna je, mlada, pokretna na bini. 


U istom stilu 

• Što se sa vama događa nakon što ste napustili grupu? 

- Počela sam surađivati sa grupom "Arbaleta". Dogovorili smo se da me prate na koncertima. U međuvremenu sam prikupljala materijal za ploču. To je dugo trajalo, jer sam željela da ploča bude kvalitetna. 

Ponuđen mi je veliki broj pjesama. Puno poznatih kompozitora su mi poslali svoje kompozicije. Ali nisam birala imena kompozitora nego lijepe pjesme. 

• Koja je to vrsta muzike? 

- To je komercijalna pop-muzika. Malo je drugačije od onoga što rade "Fosili", ali je u istom stilu. Ljudi me tako poznaju, to od mene očekuju i normalno je što im to nudim. 

Pjesme sa ploče sam pjevala uživo i ljudi su to jako dobro prihvatili. Za ploču, to je sve aranžerski bogatije. 

• Koja je udarna kompozicija? 

- Ima nekoliko jako dobrih. Među njima su sigurno "Pokraj naše stare škole", "Učini nešto za mene", "Dalje moram sama". 

• Kako vam izgleda to što dalje morate sami, bez podrške grupe? 

- Izgleda dobro. Sama raspoređujem obaveze i slobodno vrijeme. Prije je bilo drukčije. Ima puno stvari koje se trebaju napraviti. Treba koordinirati suradnju sa puno ljudi. Ipak, sada imam više slobodnog vremena, a to mi je vrlo važno. 


U svakom slučaju, mislim da je dobro da se sama brinem za pjesme koje ću pjevati. U "Fosilima" je to uvijek Rajko radio. U sadašnjoj situaciji ne bih to nikome dozvolila. 

Ima mjesta za sve 


• Da li će se na vašoj ploči naći neka kompozicija Rajka Dujmića? 

- Ne. Tražila sam od njega da mi napiše neku pesmu, ali mi je rekao da nema vremena. Kompozitori na mojoj ploči su Vlado Delač, Zdenko Runjić, Davor Jašek, Tonči Huljić. Vjerujem da će na ovoj ploči svako moći naći nešto za sebe. Pjesme su lijepe, pjevljive, u okvirima komercijalnog. 

• Vjerujete li da ćete zadržati svoju publiku? 

- Mislim da će moja publika ostati ista. Oni koji su me voljeli ranije nemaju razloga da me ne vole i dalje. Ima i onih koji neće voljeti "Fosile" u novom sastavu, a ima i onih koji će voljeti i jedne i druge. 

Djeca su moja brojna publika. Sudeći po pismima i telefonskim pozivima jedva čekaju moju ploču. 

• Da li vam se čini da publika žali što ste napustili grupu? 

- Većini je žao što je do toga došlo. Ali kad se to već dogodilo - što se može. Ima mjesta za sve. Ostala sam u dobrim odnosima sa članovima grupe. 

• Planirate li, možda, neku turneju preko ljeta? 

- Prvo ću pjevati na Splitskom festivalu, a onda bi trebala doći ljetnja turneja. Imam sada dosta materijala da se reklamira. Ipak, udarna reklama za ploču počet će u rujnu kada se ljudi vrate sa godišnjeg odmora. 

Nakon odlaska iz "Novih fosila" Đurđica Barlović nastavlja solo karijeru često nastupajući na festivalima. Objavila je četiri albuma: 1984. "Đurđica", 1985. "Za tebe ću ...", 1986. "Ti si to moje nešto" i 1988. "Da odmorim dušu". Na njima se ističu pjesme: "Dalje moram sama", "Osjećam to", "Ljubiš me u vrat", "Da odmorim dušu", "Sestrice".  

Sve ovisi o pjevaču 

• U zadnje vrijeme pjevači sve češće mijenjaju diskografske kuće. Vi ste ostali vjerni Jugotonu. 

- Sve kuće imaju svoje prednosti i mane. Normalno je da ostanem u kući u kojoj sam bila do sada pošto smo se uspjeli dogovoriti u obostranom interesu. 


Ja sam sada nekoliko dana non-stop bila u "Jugotonu". Bilo bi mi nemoguće toliko vremena provoditi u PGP RTB na primjer. Ima stvari koje se ne mogu obaviti telefonski. 

• Izgleda da je u modi ploče snimati u inozemstvu. Da li stvarno mi nemamo neophodne tehničke uvjete za snimanje kvalitetne ploče? 

- Ne vjerujem da nema dobrih studija. Važan faktor, možda najvažniji je čovjek. U inozemstvu ljudi znaju bolje iskoristiti tehniku koju imaju. Ipak, puno pjevača ide u inozemstvo da bi se mogli pohvaliti da su tamo snimali. 

Stvaranje ploče je jedan lanac u kome sve zavisi jedno od drugog. 

Ipak, od loše pjesme nikakvom tehnikom se ne može napraviti dobra, ali od dobre se, uz dobar aranžman može napraviti još bolja. Naravno, puno ovisi i od  samog pjevača.


"Svi su mislili da ću se poroditi na sceni", rekla je u šali jednom prilikom jer je čekajući svoje prvo dijete pjevala do "posljednjeg daha" nastupivši na festivalu "Split '82" samo četiri dana prije nego će se poroditi.

Godine 1992. je trebala izdati novi album ali je smrt bila brža. Nakon njene smrti objavljen je album "Nedovršena priča" 1993. koji je obuhvatio njene najpoznatije pjesme iz vremena s "Novim fosilima" i solističke karijere, a 2009. izlazi dupli album Zlatna kolekcija s njenih 46 najboljih pjesama iz razdoblja "Novih fosila" i samostalne karijere.

Umrla je iznenada u 42. godini života od posljedica infarkta. 

Nema komentara:

Objavi komentar